İtalya’nın masal köyleri

Varnezza, Corniglia, Manarola ve Riomaggiore

Konumuz, Cinque Terre -beş köy anlamına geliyor. Tek bir bilet alıp sınırsız tren yolculuğu yaparak tüm günü bu köylerde gezerek geçirebilirsiniz.

Vernazza

Vernazza / İtalya

İlk olarak Monterosso’dan kalkan trenle Vernazza’ya geldik. Burası tam “dağlara taşlara köy kurmuşlar” dedirtenlerden. Rengarenk evler. Hava maalesef bulutlu. Aslında belki başta söylemek lazımdı ama şimdi ekliyorum; bu köyler birbirine patikalarla bağlı ve yürüyüş ile de geçilebilir. Yapanlar var yani. Arabayla gezmeyi tavsiye etmiyorum, çünkü yol çok virajlı. En tatlısı trenle gitmek. O kadar keyifli karelerle karşılaşıyorsunuz ki… İnsanlar mayolu, ellerinde plaj havluluları ile trenlerle köy köy geziyor. Başka enerjiler bunlar, başka havalar. Biraz solumak yetiyor o moda girmeye.

Corniglia

Corniglia / İtalya

Bir diğer köy Corniglia. Bu köyün denize kıyısı yok, ulaşım kısıtlı. Ya yokuş yukarı çıkıyorsun trenden indikten sonra ya da shuttle’lara biniyorsun. Bizim metrobüsleri aratmayacak kalabalıkta, maalesef keyifli olmayan ama kısa sürdüğü için katlanabilen bir yolculuk yapıyoruz. Köy bir hayli küçük ve ara sokakları da bir o kadar dar. Buranın da deniz manzarası iyi fotoğraf kareler veriyor. Biraz da burada soluklanıp aynı shuttle ile tren garına geri dönüyoruz.

Manarola

Manarola / İtalya

Şimdi sırada bir diğer köy Manarola. Tren garından bir alt geçitle köy meydanına geçerken, burada da yukarı tırmanma zorunluluğu kaçınılmazdı. En iyi manzara tepeden bakıldığında bu köylerde. Biz de öğle yemeği molası için bu güzel manzaralı adayı seçtik ve keyifli bir dinlenme anı yakaladık. Zaten bu köy de bir hayli küçük, gezmek çok vaktimizi almadı.

Riomaggiore / İtalya

Kayalardan denize girilebilen bu köyden sonra sırada son köy var: Riomaggiore. Bir önceki köy ile arasındaki patika çok popüler ve romantik. İsmi ise Via Dell’Amore yani “Aşk Yolu”.

Başka bir dünya bu beş köy. “Aşk Yolu” tüm gün süren tren yolculuğu oldu benim için. Her köy kendi içinde farklı bir auraya sahip. Benim en sevdiğim köy belli (Monterosso al Mare) ama diğer dördünü görmek de çok güzel, unutmayacağım bir deneyim oldu.

Bu köylerin etrafı üzüm bağlarıyla, kayalarla, oyulu rengarenk evlerle kaplı ve biz turistler hayran hayran geziniyoruz etraflarında.